Jubileuszowa kampania społeczna MediaTorów – „Jestem dziennikarzem”

"Jestem dziennikarzem" – MediaTory z jubileuszową kampanią społeczną, w której każdy… zobaczy siebie. 


Każdy z nas swoimi codziennymi wyborami decyduje o tym, jakie treści dominują w mediach – to przekaz spotu, jaki z okazji jubileuszu przygotowały MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie.

Kampania społeczna opracowana przez MediaTory to odpowiedź na niewielką świadomość społeczeństwa o działaniu mediów. Internauci i odbiorcy tradycyjnych środków przekazu często krytykują jakość dziennikarstwa, twierdząc, że jest ona coraz niższa. Tymczasem Mediatory od dziesięciu lat pokazują, że dobre dziennikarstwo wciąż istnieje.

– Postanowiliśmy przedstawić problem nie z punktu dziennikarzy, ale odbiorców. Skoro tak często słyszymy, że za niską jakość treści w mediach odpowiadają dziennikarze, to warto pokazać drugą stronę medalu. W “interaktywnym świecie” odpowiedzialność za to, co w mediach dominuje i jakie materiały realizują dziennikarze – ponoszą również odbiorcy – tłumaczy Wioletta Klytta, prezes Stowarzyszenia MediaTory. – Nawet najlepszy materiał najlepszego dziennikarza, nie spełni swojej funkcji – nie zmieni świata, jeśli nie będzie miał odbiorców – dodaje.

Aby uświadomić odbiorcom rolę codziennych wyborów każdego z nas, twórcy postanowili przekazać przesłanie nie tylko na poziomie treści, ale i formy. Internauta, który ogląda spot na własnym komputerze, widzi w nim własną twarz, która odbija się w czerni monitora. – Zależało nam na znalezieniu sposobu, aby każdy widz po obejrzeniu spotu nie miał wątpliwości, że sprawa dotyczy również jego. Wykorzystanie monitorów czy ekranów widzów w pełni spełniło nasze założenie – tłumaczy Klytta.

Organizatorzy liczą, że kampanie takie jak "Jestem dziennikarzem" przyczynią się do bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z mediów, co w konsekwencji zwiększy ilość istotnych społecznie treści w mediach.

Spot będzie emitowany w internecie. Towarzyszy mu hasztag #jestemdziennikarzem oraz #iamajournalist dla odbiorców anglojęzycznych. Hasztag ma posłużyć do oznaczania ważnych społecznie treści podczas dzielenia się nimi w mediach społecznościowych.

Więcej o akcji: http://jestemdziennikarzem.pl/

***

Koncepcję kreatywną kampanii opracował Marcin Sikorski, copywriter i współprowadzący serwis "Nagłówki nie do ogarnięcia", prezes MediaTorów w latach 2007 – 2011.

Produkcją i montażem spotu zajęli się Kamerdynerzy (https://www.facebook.com/kamerdynerzy/)

W spocie wystąpił: Michał Chołka.

Za realizację kampanii odpowiadał Marcin Sikorski oraz zespół Stowarzyszenia MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie  i Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Partnerem głównym jest Fundacja Seriatim.

Author: Redakcja

Podziel się artykułem na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *